کامپوزیت for Dummies

Wiki Article

کلیه‌ی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت دانش بنیان فن‌آوری اطلاعات نوین آسان تِک مانا است.

اما هیچکدام از این موارد قابل مقایسه با ایمپلنت ها نیستند.

لمینت نسبت به کامپوزیت استحکام و دوام بیشتری دارد، طبیعی‌تر است و دیرتر تغییر رنگ می‌دهد، اما در عوض کامپوزیت ارزان‌تر است و کارایی بسیار خوبی دارد.

البته تمام این موارد به میزان مراقبت‌های بعدی بستگی دارد و هر چه افراد در رعایت نکات مراقبت از روکش‌های دندانی خود بهتر عمل کنند، دوام آنها هم بیشتر خواهد بود و دیرتر تغییر رنگ می‌دهند.

برندهای متعددی انواع کامپوزیت‌های دندانی را تولید می‌کنند. تفاوت آنها در میزان دوام، کیفیت، طیف رنگی مناسب و متنوع برای تطابق با دندان‌ها و میزان راحتی در کار با آنها و انعطاف‌پذیری در شکل‌دادن به این کامپوزیت‌هاست.

انواع مختلفی از ترکیبات کامپوزیتی وجود دارند که برای ترمیم و زیبایی دندان استفاده می‌شود. ترکیب نهایی کامپوزیت یک ترکیب خمیری‌شکل است که به‌راحتی وارد حفره‌ها و ناهمواری‌های دندان می‌شود و آن را پر می‌کند.

دیگر کاربرد ترمیمی تکنیک کامپوزیت، کامپوزیت دندان کج و سایر بدشکلی‌های دندان است. به‌این‌ترتیب دندان‌ها صاف و یکدست‌تر خواهند شد. در بعضی از افراد دندان قروچه باعث شکستگی دندان می شود. کامپوزیت برای سفیدی دندان هم کاربرد دارد. از آن برای اصلاح نامرتبی دندان‌ها هم استفاده می‌شود.

کامپوزیت‌های دندانی در هر نوعی که باشند، تأثیر بسیار زیادی روی زیبایی ظاهری افراد خواهند داشت. آنها موجب افزایش اعتمادبه‌نفس افراد شده و زیبایی لبخند آنها را دو چندان می‌کنند.

استفاده از تکنولوژی طراحی به کمک کامپیوتر (کد / کم) در حال حاضر برای ساخت اباتمنت های سفارشی نیز قابل انجام است.

اما آیا می‌توان از کامپوزیت دندان به‌جای ارتودنسی استفاده کرد؟ یا اینکه آیا امکان کامپوزیت دندان بعد از ارتودنسی وجود دارد؟ در پاسخ به این سؤالات باید ابتدا شرایط دندان‌ها را در نظر گرفت.

کامپوزیت برای دندان‌های کج مزیت‌های بسیار زیادی دارد. ترکیبات کامپوزیتی نسبت به متریال فلزی انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و ازاین‌رو می‌توان از آنها برای انواع وسیع‌تری از ترمیم‌های دندانی استفاده کرد. ونیر کامپوزیت برای پرکردن حفره‌های ایجاد شده در دندان‌های بسیار حساس گزینه‌ای بسیار بهتر است.

هر دو روش اگر توسط متخصص مجرب کار شوند، here کارایی کافی را دارند و نتیجه بخش هستند.

هنگامی که شخصی دندان های خود را از دست می دهد دچار مشکلاتی از جمله جویدن غذا و زیبایی می شود.

شاید در نگاه اول تصور کنید که قیمت ایمپلنت دندان زیاد است اما اگر به ماندگاری و مادام العمری آن فکر کنید می بینید که هزینه آن آنقدرها هم زیاد نیست.

Report this wiki page